Kinderoppas
De kinderen van 0-4 jaar zijn van harte welkom bij de kindercrèche. Er is oppas mogelijk tijdens alle ochtend- en middagdiensten, echter uitsluitend nadat uw kind van tevoren is aangemeld. Voor gasten kan dit via het contactformulier van de scriba. Gemeenteleden kunnen aanmelden via Whatsapp (uiterlijk vrijdag 12.00 uur, voor telefoonnummer,  zie informatiegids)

Opstapgroep
Deze groepen binnen de kinderoppas van onze gemeente zijn bedoeld voor kinderen in respectievelijk de groepen 1-2 en 3-4 van de basisschool. Voor de preek verlaten de kinderen de kerkzaal om vervolgens voor de slotzang weer terug te komen.

We gebruiken de methode van de HGJB: ‘Opstap’. Deze methode wil kinderen vertrouwd maken met de Bijbelse geschiedenissen op hun eigen niveau. Daarnaast wil ze met jonge kinderen de opstap maken naar de kerkdienst. Dit gebeurt door ingroeilessen waarin de kinderen kennismaken met de dingen die gebeuren in een kerkdienst. Voor groep 3-4 maken we naast deze methode ook gebruik van de methode Bijbel Basics.
Verder wordt er iedere 4 á 5 weken een lied of psalm aangeleerd. Dit aangeleerde lied wordt gezongen als voorzang in een ochtenddienst. Groep 3-4 leert ook een Bijbeltekst aan.